CAT / CAS / ENG / FRA   

Camps d'aplicació / Enginyeria civil

Fast Consortium UTE, empresa encarregada de les obres de construcció de la Línia 5 de la capital saudita, va contractar Toyser perquè portés a terme els treballs necessaris per a la determinació de la geometria de 12 quilòmetres del túnel de la Línia 5 del metro de Riad, a l'Aràbia Saudita.
 
A causa de la dificultat que comportava la presa de dades d'aquesta gegantina obra pública, Toyser va proposar l'ús de la tecnologia làser escàner, cosa que va permetre definir un model de punts en 3D amb unes característiques de qualitat i rapidesa excepcionals.
 
El treball d'escanejat es va planificar per tal de ser fet en divuit dies. Finalment, tenint en compte la urgència del client, la tramificació de la línia de metro i la disposició de les estacions es van poder fer en dotze dies, treballant dissabtes i diumenges en jornades de dotze hores.
 
Solucions enginyoses
Com que l'equip tècnic que cal fer servir és molt sensible –i per tal d'assegurar l'acompliment dels requeriments del client pel que fa al termini–, Toyser va descartar diverses opcions, com ara la importació temporal del làser escàner a través d'una empresa de transports especialitzada. Finalment, es va garantir la disponibilitat de l'equip en perfectes condicions fent-lo viatjar en cabina, com si fos un altre passatger. I amb bitllet, per descomptat.
 
Un condicionant –i no pas menor– d'aquest treball, han estat les altes temperatures. A dins del túnel, la temperatura es mantenia estable, al voltant dels 35 ºC; a l'exterior, la temperatura era de 33 ºC, a les 8 del matí, arribava gairebé als 50 ºC al migdia, i baixava fins als 42 ºC a les 10 del vespre. 

Client

  • Fast Consortium UTE

Categoria

  • Servei
  • Làser escàner
  • Camp d'Aplicació
  • Enginyeria civil

Data

  • 03/10/2016

Enllaços relacionats

Projectes relacionats